Gelirini yüzde 29 artışla 1,5 milyar dolara çıkardı. Şirketin şimdiki hedefi, Avrupa'nın en çok aboneye sahip operatörü olmak. Turkcell'in Muzaffer Akpınar'dan boşalan genel müdürlük koltuğuna oturan Süreyya Ciliv, "Önümüzdeki 12 ay içinde Avrupa'nın, bütün ülkelerinde faaliyet gösteren en büyük operatörü olacağız, dedim. İnşallah önümüzdeki 9 ayda verdiğimiz sözü tutacağız." dedi. Ciliv, İtalya-TIM ve Almanya T-Mobile'ın abone sayılarının yaklaşık 34 milyon olduğunu ve bu rakama yaklaştıklarını kaydetti.
Kurucu ortakları arasında Çukurova, Sonera ve MV Holding'in bulunduğu Turkcell, 2007 ikinci çeyrek sonuçlarını açıkladı. Şirketin net kârı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 215 oranında arttı. Abone sayısında Avrupa'daki en yüksek rakamlardan birine ulaştıklarını belirten şirketin üst yöneticisi Süreyya Ciliv, tercih edilme sebeplerini 'en iyi kapsama alanı sağlama ve ucuza konuşturma'ya bağladı. Pazardaki güçlü rekabete rağmen, lider konumda kalmaya devam edeceklerini belirten Ciliv, "2007'nin ikinci çeyreğinde rakiplerimizin marka tanıtımı, abone alımına yönelik agresif faaliyetleriyle karşı karşıya kaldık. Fiyat algısını yönetmeye çalışan iletişim kampanyaları da vardı. Buna rağmen kullanımı teşvik eden tekliflerle müşterilerimizi elimizde tutmayı başardık." şeklinde konuştu. Bugün geldikleri noktadaki sırrı ekonomik istikrara bağlayan Ciliv, "Türkiye'ye borçluyuz. Bu yüzden büyümemiz lazım." dedi. Son altı ayda hisseleri yüzde 40 değer kazanan Turkcell'in 21 milyar dolara yaklaşan bir pazar payı bulunuyor.
3. Nesil ihalesini bekliyoruz
'Cep'ten televizyon izleme imkanı tanıyan 3. Nesil (3G) ihalesi için geri sayım başladı. Sektörde faaliyet gösteren birçok şirket, 7 Eylül'de yapılacak ihaleye hazırlanıyor. Her şirket gibi kendilerinin de ihale için hazırlandıklarını belirten Süreyya Ciliv, numara taşınabilirliğinin 2008'de uygulamaya geçmesini istediklerini söyledi. Şehiriçi telefon işletmeciliği için yapılacak lisanslamayı, sektör için olumlu bulduklarını ifade etti. Yurtdışı ve yurtiçindeki yatırımlarda kullanmak üzere çeşitli bankalardan temin edilen 3 milyar dolarlık sendikasyon kredisini geri veren Turkcell, bazı rakipleri tarafından eleştirilmişti. Ciliv, parayı dikkatli kullanan şirket olarak, kredi için yüklü miktarlarda masraf ödemek zorunda kaldıklarını dile getirdi. Bu masrafı taşımak yerine parayı geri vermenin daha uygun olacağını belirten Ciliv, "Gördük ki istediğimiz zaman istediğimiz miktarda kredi alabiliyoruz. Biz de parayı iade etmeyi uygun bulduk." dedi. Başarının sonuçlarla ortaya çıktığını, vitrine oynayan bir takım olmadıklarını kaydeden Ciliv, Irak'taki ihaleye tek başlarına gireceklerini vurguladı.
Müşteri odaklı çalışıyoruz
Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, müşteri odaklı çalıştıklarını belirterek sloganlarına değindi. "Turkcell ile gerçekten hayata bağlanılıyor." diyen Ciliv, başlarından geçen ilginç bir olayı aktardı: "Call Center'da çalışan Özlem adındaki personelimizi bir gün kadın bir müşteri arıyor. Özlem sorunu çözmeye çalışırken, kadın rahatsızlanıyor ve hat kesiliyor. Özlem de müşterinin bilgilerini inceleyip oturduğu yeri tespit ediyor. Kadının komşusuna ulaşıp durumdan haberdar ediyor. Ve komşusu kadına ulaşıyor. Kadın kalp krizi geçiriyormuş. Özlem, müşterimize yardımcı oldu."
Kaynak : Zaman
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder